3. februar 2013

6 definicij: kaj je SEO ali spletna optimizacija

Toliko je že bilo zapisanega o tem, kaj pravzaprav sploh je ta magična beseda SEO. Lahko bi vas preprosto napotili na eno izmed tisočih spletnih straneh, kjer je postavljena suhoparna definicija. A tega seveda ne bomo naredili. Raje vam na zelo poljuden način, široko gledano in tudi v kontekstu posla in marketinga SEO predstavimo v sedmih kratkih trditvah.

SEO ali search engine optimization je ...

... optimizacija spletnih strani.
Dobesedni prevod izraza search engine optimization je »optimizacija spletnega iskalnika«. Izraz je precej ponesrečen, saj pri procesu optimizacije nikakor ne optimiziramo spletnega iskalnika (Google, Najdi.si), čeprav bi si marsikdo tega želel. Vedno optimiziramo in izboljšujemo svojo spletno stran. Izboljšana pozicija v iskalniku je vidna šele kasneje kot rezultat trdega in predvsem pametnega dela, ki ga opravimo ob optimizaciji spletne strani.

... sin očeta po imenu SEM.
Na spletnih forumih je bilo že mnogo razprav o tem, kaj je pravzaprav SEM (search engine marketing) in ali je to del SEO ali obratno, ali sta sploh v kakšnem razmerju ali morda celo isti pojem poimenovan drugače. Glede na to, da je SEO skupek tehnik, ki našo stran pripelje visoko v iskalnike z namenom pridobivanja novih strank, lahko rečemo, da je del širšega pojma SEM. SEO in njegov brat PPC (pay-per-click) sta ponosna sinova očeta SEM.

... ko stranke iščejo nas in ne mi njih.
Najlepše je, ko stranke iščejo nas, naše storitve in produkte. Pozabite na prepričevanje naključnih ljudi, ki vašega produkta sploh ne želijo niti potrebujejo. Vsekakor pa se potrudite, da boste s pomočjo spletne optimizacije vedno čim višje v rezultatih iskanja - tam bodo namreč povezavo na vašo spletno stran kliknile stranke, ki jih še kako zanimate.

... razumevanje ljudi in pajkov.
Kot bomo spoznali v prihajajočih člankih, mora mojster spletne optimizacije razumeti po eni strani ljudi, ki iščejo njegovo storitev ali produkt - le tako bo izbral prave ključne besede, za katere bo optimiziral svojo spletno stran. Na drugi strani pa mora poznati tudi programe in algoritme, ki odločajo o tem, kako visoko bo stran v iskalnikih. Eden izmed takšnih skupkov kode je tudi t.im. »pajek«, ki obišče in prebrska vašo spletno stran, da iz nje izlušči vsebino in podatke o tej vsebini.

... oglaševanje brez stroškov.
Pravzaprav je tole malce napihnjen naslov - tudi to je del SEO - pisanje privlačne vsebine, da ji današnji bralec brez časa sploh sledi. Je pa brez dvoma res, da je spletna optimizacija poseben način oglaševanja, ki je daleč najučinkovitejši in dolgoročno daleč najcenejši.

... iz dneva v dan bolj popularen in raziskan.
Predvsem zaradi vseh pozitivnih marketinških učinkov za vsakršen posel, malo pa tudi zaradi skrivnostnosti, ki ga obdaja, je SEO iz dneva v dan bolj popularen in raziskovan. Toliko glav skuša konstantno čim bolj podrobno razvozlati algoritme iskalnikov kot sta Google in Najdi.si - ki so seveda skrbno varovana skrivnost. Vedno več poslovnežev se zaveda, da se stvari morda ne bliskovito, a vseeno hitro in predvsem vztrajno selijo na internet, z njimi pa tudi prodaja in zaslužek.

Ni komentarjev:

Objavite komentar