1. februar 2013

11. Blog kot sredstvo za nadzor ljudi, resnica ali fantazija?

Ko pišem tale blog, ki je sicer moj 5. in sem na to dejstvo zelo ponosen, saj sem že velikokrat želel začeti, pa nisem vedel kako. Veliko sem razmišljal ali naj pišem o mojem življenju, ali naj objavljam svoja mnenja, ali pa pač kaj tretjega. Odločil sem se, da pišem o vsem nekaj. Kar je tudi prav, saj bloger (pa ne rečem, da po 5. blogih, to sem) po mojem mnenje v vsakem blogu izraža svoje mnenje oz. iz vsakega bloga lahko izveš kaj več o njem. Pa čeprav je blog o kakšnem filmu, torej veš kakšni filmi so mu všeč, isto velja za glasbo ali za knjigo, če pa piše o kakšni stvari pa spoznaš da ima rad tehniko itd. Še posebej pa izveš največ o blogarju, poleg blogu v obliki dnevnika, pri takšnih, ki opisujejo kakšno občutje, oz. kako bi rekel da opiše stanje v katerem je.

In pol razmišljam kaj je blog. In kot računalničar vem, da je blog spletni dnevnik. In kaj je njegov namen in grem na splet kjer najdem tale sestavek »Namen bloga je objava vsebin, tekstov in slik na spletu v obliki dnevnika, ki so vpogled vsem uporabnikom spleta. Uporaba bloga je izjemno prijazna tako do tistega, ki blog piše, kot do njegovih obiskovalcev, vir: http://eipprova.net/?p=10« No lepo, to vse delam, super, napišem tekst, dodam sliko ali pa še kakšen filmček, naredim ga prijaznega za bralca, vsaj upam. No pol grem do naslednje stopnje, Kako je pravilna oblika pisanja in grem spet na splet, in naletim na tale sestavek, »Osnove pisanja za splet bi moral poznati vsak bloger in spletni urednik. Preberite si približno vse, kar je o tem treba vedeti, vir: http://www.kalidej.net/mitja/pisanje-za-splet/« super no sedaj pa izvem pravila. In grem na naslednji korak....pa razmišljam, da tudi razmišljati znam :D. In razmišljam, kaj pa varnost. Ali je varno pisati bloge? In grem spet na splet... iščem ter iščem pa nič ne najdem. Pa si rečem, sigurno je blog zavarovan oz. sistem ... in tudi do nekatere mere je, torej kakšna je ta mera? O kakšni varnosti govorimo? V detalje ne grem, saj jih tudi ne poznam. Varnost pri blogu je zelo pomembna. Za primer, vsi, ki deskamo po spletu smo že obiskali najbolj obiskan blog v Sloveniji. Blog Jonasa Žnidaršiča. In si predstavljamo, da bi mu kdo vdrl v blog in napisal kako je pred 10 leti posilil neko deklico (nikakor ne pravim, da je, nikakor) in kakor smo Slovenci »trcjalci« bi v roku 1. ure vedel cel splet. Pa kaj bi bilo to za Jonasa, šok, zabava, ali kaj drugega, bog na daj, da resnica.

In zdaj o čemer sem sploh začel pisati ta blog. Ali je blog, res samo vse to kar sem zgoraj napisal ali še kaj več. Potem pa se spomnim za NADZOR. Ali lahko ti človeka nadzoruješ preko bloga. Jaz pravim, da lahko. Saj mislim, da sem podal kar nekaj »dokazov« kako izveš o človeku kaj več, kaj počne, in kaj piše. Pa saj nismo več v komunizmu, saj nikomur ni mar kaj pišeš, ali pač? Kdor je po spletu kaj brskal in bral je sigurno izvedel, da je ne vem koliko ljudi izgubilo služno zaradi bloga ali foruma, ali pa še kaj več, kot samo službo. Tudi država nas bi lahko preko kakšne posebne službe nadzorovala. Samo poglejmo dejstvo da na spletu bloga že ne vem koliko milijonov ljudi, mislim, da samo v Sloveniji bloga okoli 15% spletnih uporabnikov. In to se samo še zvišuje. Pa mi povejte boljši način za množični nadzor. Seveda obstajajo razni vohunski programi, pa pustimo zdaj to. Kaj je sploh nadzor? In grem pogledat v SSKJ, ki pravi »nadz?r -ôra m (o? ó) 1. sistematično pregledovanje, spremljanje poteka ali razvoja česa, zlasti določene dejavnosti: poostriti nadzor nad prodajo; nadzor poslovanja / imeti, opravljati nadzor / politični nadzor // opazovanje, pregledovanje zaradi ugotavljanja položaja, stanja česa: nadzor sovražnega ozemlja / nadzor nad živili 2. prizadevanje, skrb za pravilno ravnanje, vedenje, delo koga; nadzorstvo: nadzor nad kom / dijaki so v domu pod strogim nadzorom / policijski nadzor 3. publ. prevlada, oblast: pridobili so si popoln nadzor nad tržiščem, vir: SSKJ« Zanimiva beseda. Torej sklepno vprašanje, ali je blog možno sredstvo za nadzor ljudi? Jaz bi rekel, da je oz. da še bo, za kaj pa se bo to zlorabljalo pa ne vem. Verjetno najbolj k kakšni industriji, ali pa v računalništvu. Dejstvo je, da se vedno najde človek, ki reče, napiše, kaj nebi smel. Ali pa bo država uporabljala bloganje za nadzor, pa počakajmo nekaj let. Bi pa rekel, da se takšen nadzor dogaja že v kakšnih Azijskih državah, kot je na primer Kitajska...

In kakšno je vaše mnenje? Ali je blog možno sredstvo za nadzor ljudi?

Avtor: Šuši


Autor: Igor Gojčič, info@geministil, www.geministil.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar