01. februar 2013

2. Kako do svojega spletnega dnevnika (bloga)

Kako do svojega bloga?

Do svojega bloga lahko pridete precej enostavno, saj se ponudnikov brezplačnih blogov kar tare in vsi vam ponujajo svojo rešitev. Če ste malo bolj napreden uporabnik in imate svoj strežnik, si lahko postavite svojo blogplatformo.

Do svojega bloga lahko pridete na dva načina. Če že imate svojo spletno stran ali bi jo želeli sami postaviti, lahko s spleta snamete katerega od brezplačnih programov za pisanje blogov in si na strežniku postavite svoj blog, vendar pa je zelo priporočljivo, da že imate nekaj spletnih izkušenj preden se lotite tega podviga. Druga, precej enostavnejša možnost pa je, da odprete svoj blog na kateri od spletnih strani, ki brezplačno ponujajo, da bodo gostile vaš dnevnik.

Svetovno najbolj znana platforma za bloganje je Googlov Blogger (http://www.blogger.com). Blogger je izredno dober in ponuja ogromno funkcionalnosti, vendar njegova slabost je morda ravno to, da ponuja preveč funkcionalnosti kar povprečnega uporabnika oz. neizkušenega blogerja lahko zmede, poleg tega je platforma samo v angleškem jeziku.

Za lažje iskanje vam ponujamo nekaj naslovov, na katerih si lahko postavite svoj blog.

Svetovne platforme:
Slovenski ponudniki spletnih dnevnikov:
  • Brlog (http://www.brlog.si/) je slovenski blog, ki vam ponuja številne možnosti na slovenskem spletnem prostoru. Brlog blogi so hkrati tudi video blogi, foto blogi in še veliko več. Lahko ustvarjate prispevke in pišete o zanimivostih, filmih, glasbi, objavljate slike, video posnetke, novice, komentirate dogodke, pišete o potovanjih, politiki, zabavah, fotografiji, družbi ali pišete zgodbe.
  • eDnevnik (http://www.ednevnik.si/blog.php) med slovenskimi uporabniki je priljubljen, ponuja veliko oblik, izbira se lahko med angleškim in slovenskim jezikom vmesnika.
  • Delo bLOG (http://www.tuditi.delo.si/). Delovi blogi so edini blogi pri nas, ki imajo za sabo veliko podjetje.
***

Spletni dnevniki ali blogi so trenutno precej kontroverzna tema pogovorov. Medtem ko eni trdijo, da se zaradi blogov spreminja svet, še posebej novinarski, so drugi do njih bistveno bolj skeptični in poudarjajo, da je število bralcev in piscev zanemarljivo v primerjavi s številom uporabnikov drugih medijev. Očitno pa je, da so blogi vroča tema, saj praktično ni več revije, časnika ali oddaje, v kateri ne bi bilo vsaj nekaj besed namenjenih zadnjemu fenomenu interneta. Večina člankov govori o tem, kaj so blogi in kaj je njihov namen.

V nadaljevanju je navedeno kako se povprečen internetni uporabnik loti pisanja svojega bloga.

Priporočljivo je, da vam je pred pisanjem bloga vsaj približno jasno, o čem boste pisali, in da je še toliko bolje, da o tem veste vsaj rahlo več kot povprečen bralec.

Prva je torej zamisel, naslednji korak je vsekakor izbor orodja, s katerim si boste pomagali pri pisanju in objavljanju svojih misli. Teoretično je povsem dovolj že urejevalnik besedilnih datotek, a tega nikakor ne priporočamo. Posvetite se raje vsebini, sodobnim blogerskim orodjem pa prepustite vse drugo.

Na kaj je treba paziti pri izbiri blogerskega orodja?

Kot pri vsaki stvari je treba tudi pri izbiri platforme (osnova, temelj) za objavljanje bloga vedeti, kateri atributi naredijo neki izdelek boljši od drugega. Na kaj je treba paziti, kje se lahko opečete?
  • Da je blog pravi blog, potrebuje nekaj funkcionalnosti, ki jih povprečne spletne strani nimajo.
Komentarji - objavljanje novic, člankov in razmišljanj z možnostjo neposrednega stika z bralci je verjetno lastnost, ki je najzaslužnejša za uspeh blogov. To je tudi ena izmed poglavitnih prednosti blogov v primerjavi s klasičnimi mediji. Zato vsekakor poskrbite, da bo vaša izbrana platforma omogočala udobno pisanje komentarjev, njihovo moderiranje in brisanje. Slednje je čedalje bolj pomembno, ker komentarji postajajo priljubljena tarča pošiljateljev nezaželenih sporočil/reklam oz. "spamerjev".

Kategorije - za sprotno branje člankov niso tako pomembne, ko pa se boste enkrat lotili iskanja starih člankov, se izkaže za zelo koristno, če lahko svoje umotvore razdelite v skupine ali kategorije. Nekatere platforme omogočajo, da k vsaki objavi prilepite ključne besede (tags), ki še olajšajo iskanje in brskanje po zgodovini.

Vir (feed) - blog enostavno ni blog, če ne omogoča samodejnega pobiranja in zbiranja vsebin prek virov Atom ali RSS. Veliko začetnikov na to sploh ni pozornih, a pravi bralci blogov vašega ne bodo niti povohali, če boste od njih zahtevali, da za branje prideskajo na vašo stran. Poleg tega je vir pomemben tudi zato, da lahko svoje bloge uvrstite v razne imenike in iskalnike.

Teme in oblike - po eni strani je oblika vašega bloga zelo banalna, po drugi je prvo, kar bodo videli obiskovalci, ko se bodo znašli na vašem blogu. Oglejte si oblike, ki vam jih omogoča platforma, če ne na uradni strani, pa med drugimi uporabniki. Pri urejanju svojega vrtička uporabniki porabijo silno veliko časa za urejanje oblike. Ne pozabite na uporabnost, prepoznavnost, estetiko in to, da ves svet ne uporablja enega brskalnika. Oblika pa naj vas kljub temu ne zavede, verjetno bo zajeten del vaše publike bral bloge prek zbirnikov dovodov RSS (agregatorjev) in oblike sploh ne bodo opazili.
  • Poleg teh lastnosti velja razmisliti še o tem, kako bodo obiskovalci lahko iskali po vaši strani. S tem si ne bi preveč belili glave, saj Google dovolj dobro pozna vašo stran, da lahko z enostavnim posegom v katerikoli blog vgradite kar Googlov iskalnik.
  • Kot smo se pred časom prepričali pri Delovih blogih, velja pomisliti tudi na varnostno kopijo bloga. Če vam vsebina pomeni veliko, poskrbite, da jo boste imeli varno spravljeno. Tako boste varni pred zlonamernimi tujci, pa tudi pred seboj. Avtorju tega prispevka je znanih kar nekaj blogov, ki so se bili zaradi nerodnosti ali nepozornosti avtorja prisiljeni začeti znova.
  • Nekateri brezplačni ponudniki gostovanja v bloge dodajajo oglase in tako poskušajo financirati svoj razvoj in obstoj. Po izkušnjah zna biti v Sloveniji to zelo težko, zato velja pri izbiri ponudnika premisliti tudi o tem, ali je ponudnik dovolj resen, da bo ponudil enako, če ne še boljšo storitev tudi čez nekaj let. Mednarodni in uveljavljeni ponudniki so v tem pogledu velika prednost.
Daleč najbolj priljubljena platforma je tudi med slovenskimi blogerji Blogger, saj poganja skoraj polovico aktivnih blogov. Zelo priljubljen je tudi WordPress, sploh če seštejemo vse, ki ga uporabljajo v svojih strežnikih in na WordPress.com. Od slovenskih ponudnikov vodi eDnevnik, sledi mu Delo.

Gostovanje blogov v tujini

Svetovni splet je poln spletišč, imenujmo jih blogišča, ki ponujajo brezplačno objavljanje blogov. Paleta je res pestra, zato se splača vložiti nekaj časa v raziskovanje. Zelo pomembno je, da ste pripravljeni prebrati drobni tisk, če boste izbrali brezplačno ponudbo.
Cena brezplačnosti je namreč lahko zelo visoka. Zelo hitro boste od svojega bloga zahtevali več, kot bo zmogel. Zna se celo zgoditi, da po objavi ne boste več lastnik objavljenega besedila, zato ne pozabite skrbno prebrati pogodbe o uporabi! Številna spletišča v vaš blog prilepijo še reklame in to je lahko za marsikoga nesprejemljivo.

(Vir: monitor.si)
***

Kako do svojega spletnega dnevnika

Avtor: David Vidmar
Vir: Monitor - revija za računalništvo
Povezava: http://www.monitor.si/clanek/kako-do-svojega-spletnega-dnevnika/
Povezava na celoten članek, katerega del je naveden zgoraj.


Autor: Igor Gojčič, info@geministil, www.geministl.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar