1. februar 2013

10. Kako zaslužiti z blogom

Še tako vsebinsko dober in oblikovno všečen blog je brez finančne vrednosti, če nima obiskovalcev. Prvi korak na poti k »monetizaciji« bloga je torej pritegnitev obiskovalcev na spletno stran, kar je osnovni pogoj, da postane blog zanimiv tudi oglaševalcem.


Vsak pisec bloga si prej ali slej postavi vprašanje, kako privabiti internetne uporabnike na svojo spletno stran. Ker moramo najprej poskrbeti za »vidnost« bloga, torej za to, da bo dostopen prek iskalnikov, kot sta Google in Najdi.si, je poglavitna naloga pri promociji bloga njegov vpis v najpomembnejše imenike in iskalnike. Medtem ko lahko v največjem slovenskem iskalniku poskrbimo za vpis strani v nekaj preprostih korakih, saj moramo posredovati le naslov, kratek opis in povezavo do bloga, pa povezave na Google ne moremo neposredno dodati. Če se želimo pojaviti v Googlu, moramo poskrbeti, da Googlovi iskalni roboti sploh najdejo našo spletno stran. Če boste spletno stran vpisali v Najdi.si, bodo Googlovi roboti kaj hitro našli vašo stran in jo vključili v Googlovo zbirko indeksiranih strani. V naslednjem koraku je priporočljivo poskrbeti tudi za vpis v druge večje domače in tuje spletne imenike (Matkurja.com, Slowwwenia.com, Dmoz.org).

V SVOJEM BLOGU IMEJTE RSS-VIR

Poskrbite, da bo vaš blog ob vsaki objavi novega prispevka samodejno ustvaril RSS-vir (RSS feed) − običajno je ta funkcionalnost že vključena v blogerske platforme −, na katerega se bodo lahko prijavili obiskovalci vaše spletne strani. Velik korak naprej za promocijo svojega bloga pa boste naredili, če boste svoj RSS-vir vpisali v čim večje število RSS- imenikov in če boste poskrbeli, da se bo vsak nov prispevek samodejno razposlal na blogerske agregate, kot so: http://www.siblogs.com/, http://www.sloblogi.net/, http://www.blogorama.si/, http://www.blogorola.com/, http://www.technorati.com/ in podobno. Če uporabljate WordPress, vam priporočamo, da si priskrbite seznam povezav do RSS-imenikov (enega izmed tovrstnih seznamov najdete na naslovu www.optiniche.com/blog/113/update-services/) in ga vnesite v polje Update Services, ki je pod možnostjo Options/Writing. WordPress bo nato samodejno ob objavi novega prispevka tega razposlal na vse naslove iz seznama. Tistim uporabnikom, ki ne uporabljajo WordPressa, pa svetujemo uporabo servisa Pingomatic (http://pingomatic.com/), prek katerega boste izbrane iskalnike in imenike opozorili na nov prispevek in na svoj RSS-vir.

SOCIALNI ZAZNAMKI

Glavni namen spletni servisov, namenjenih socialnim zaznamkom (social bookmarks) je, da lahko uporabniki dostopajo do svojih priljubljenih zaznamkov, ki jih imajo shranjene v svojem računalniku, tudi prek spletne strani, in da lahko hkrati te iste zaznamke delijo tudi z drugimi uporabniki. Ker lahko vsebino spletnih strani, ki jih dodamo med zaznamke, opredelimo z dodatnimi oznakami (tags), ki so nekakšne ključne besede izbrane strani, lahko drugi uporabniki razmeroma enostavno iščejo zaznamke tudi po besedah, za katere ni nujno, da so v imenu zaznamka. Na servisu del.icio.us, ki med drugim omogoča shranjevanje in označevanje spletnih strani, si lahko tako na primer s premeteno uporabo tagov, ki vsebujejo tako splošne kot specifične ključne besede, ki se nanašajo na objavljen prispevek na vašem blogu, povečate dotok obiskovalcev na spletno stran.

Do dodatnih obiskovalcev, predvsem pa do dodatnih zunanjih povezav, ki so sila pomembne za uvrstitev spletne strani v iskalnikih, lahko pridete tudi tako, da pod vsak prispevek, ki ga objavite v blogu, dodate ikone (glejte spodnjo sliko), ki bodo uporabnikom omogočale, da si bodo lahko dodali prispevek v kateregakoli izmed ponujenih servisov za shranjevanje socialnih zaznamkov, kot so Digg.com, Del.icio.us, Reddit.com, Furl.net, Rojo.com, Technorati.com in drugi. Če je vaš blog postavljen na WordPressovi platformi, vam priporočamo namestitev dodatka »Social Bookmarks« (www.dountsis.com/wordpress/social-bookmarks-32.php), ki bo pod vsak objavljen prispevek dodal ikone s povezavami do servisov za socialne zaznamke, ki jih boste sami izbrali. Naj omenimo še to, da se kakovost tovrstnih servisov velikokrat gradi na tem, da imajo uporabniki možnost ocenjevanja vseh zaznamkov, ki jih obiščejo. Bolj relevantni kot so zaznamki za uporabnike, višjo oceno dobijo. Višje kot so zaznamki na lestvici priljubljenosti, večje število klikov dobijo. In več klikov ko dosegajo zaznamki, večji je pritok obiskovalcev na spletno stran.

PODPISI V FORUMIH, BLOGIH IN POŠTNIH SPOROČILIH

Do dodatnih zunanjih povezav, ki so pomembne predvsem za uvrstitev spletne strani v iskalnikih, lahko pridete tudi tako, da dodate povezavo do svojega bloga v svoj podpis pod vsakim sporočilom, ki ga napišete na forumih, ali pa nad objavo komentarja v blogih. Pri tem je vsekakor koristno, da na povezavo nalepite ključno besedo oziroma besedno zvezo, ki je najpomembnejša za vaš blog, saj boste s tem vplivali tudi na višjo uvrstitev vašega bloga med izpisi rezultatov iskanj v iskalnikih. Če je blog posvečen optimiranju spletnih strani, bi bilo najboljše, da bi vaš podpis vseboval besedno zvezo »optimiranje spletnih strani«, ki bi bila povezana z vašim blogom.

Priporočamo vam, da ste aktivni tudi v sami blogosferi. Pri tem ne mislimo samo na prebiranje blogov, temveč tudi na aktivno sodelovanje s komentarji na objavljene prispevke. Če boste v blogih puščali komentarje s podpisi, ki bodo vsebovali povezavo do vašega bloga, boste povečevali število zunanjih povezav do svojega bloga, kar ponovno pozitivno vpliva na uvrstitev vašega bloga med prikazanimi iskalnimi rezultati v iskalnikih. In ne samo to − z relevantnimi komentarji na objavljene prispevke lahko prepričate mnoge obiskovalce bloga, v katerem ste pustili komentar, da se splača obiskati tudi vaš blog.
Ko smo že pri podpisih, naj omenimo, da lahko na svoj blog opozorite tudi vse prejemnike svojih sporočil, ki jih posredujete prek e-pošte. Vse, kar morate narediti, je to, da si v svojem poštnem odjemalcu ustvarite podpis s povezavo do svojega bloga. Če na primer uporabljate Microsoftov Outlook, kliknite v orodni vrstici Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options). V oknu, ki se vam bo odprlo, izberite jeziček Podpisi (Signatures). Kliknite Nov (New) poimenujte podpis in v okno, ki se vam po odprlo, vpišite na primer pozdravno sporočilo, svoje ime in povezavo do svojega bloga.

PRIDOBIVANJE IN IZMENJAVA POVEZAV Z BLOGERJI

Ker ena izmed vaših ciljnih skupin tudi drugi blogerji, mora biti eden izmed ključnih ciljev pri promociji vašega bloga tudi pridobitev čim večjega števila povezav s strani vaših blogerskih kolegov. Poleg klasičnih izmenjav povezav lahko uporabite tudi naslednji recept: v svojih prispevkih komentirajte druge bloge in objavljate tako imenovane sledilne (trackback) povezave do njihovih strani. Prek sledilnih povezav boste opozorili lastnike blogov, da ste objavili prispevek s povezavo do njihove strani. Običajno boste dobili s sledilno povezavo, ki jo pri WordPressu vnesete v polje »Send Trackbacks To« (slika 1), tudi objavo med komentarji na prispevek, na katerega se navezujete, kar pomeni, da boste dobili zunanjo povezavo do svojega bloga, ki lahko pripelje dodatne obiskovalce na vašo stran.
Kako sploh priti do sledilne povezave? Običajno je ta pod vsebino in nad komentarji prispevka, na katerega se navezujete (slika 2). Sicer pa vam pri uporabi WordPressa načeloma sploh ni treba iskati sledilnih povezav, saj ima WordPress funkcijo z imenom pingbacks, ki omogoča, da že z zgolj z vnosom neposredne povezave v prispevek opozorite drug blog. Vse, kar morate storiti v tem primeru, je to, da omogočite izvajanje pinganja URL-naslovov v objavljenih prispevkih. V meniju Options / Discussion imejte označeno naslednjo možnost: Attempt to notify any Weblogs linked to from the article (slows down posting.).

Poleg omenjenega vam lahko objavljanje povezav do drugih blogov prinese še eno korist. Ker bo lastnik bloga dobil informacijo o tem, da je bil objavljen prispevek s povezavo do njegovega bloga, obstaja namreč precejšnja verjetnost, da si bo lastnik bloga ogledal vašo spletno stran oz. konkreten prispevek, v katerem je povezava do njegove strani. Če bo lastnik bloga sodil, da je vaš blog »cool«, se lahko kaj hitro zgodi, da bo v svojem blogu dodal stalno povezavo do vaše strani.

RAZMIŠLJATE O ZASLUŽKU?

Šele ko boste res dobro poskrbeli za promocijo svojega bloga in ko boste imeli vsaj nekaj sto različnih obiskovalcev dnevno, lahko začnete resno razmišljati o trženju oglasnega prostora v svojem blogu. Načeloma velja naslednje pravilo: več unikatnih obiskovalcev imate oz. večji je doseg vašega bloga, večje so možnosti za zaslužek. Ker večina oglaševalcev plačuje oglasni prostor po ceni na prikaz, je zelo pomembno tudi to, koliko prikazov ustvari vaša spletna stran na dnevni in mesečni ravni.
Kakšne naj bodo mere oglasov in kje na spletni strani se bodo ti prikazovali, je popolnoma odvisno od oblikovne podobe in strukture vaše strani. Vsekakor vam priporočamo, da namenite potencialnim oglaševalcem takšen prostor na spletni strani, ki ga bodo obiskovalci strani opazili in od katerega bodo imeli tudi oglaševalci največ koristi. Nikakor ne bo zgrešeno, če boste npr. oglasno pasico velikosti 468 x 60 namestili na sredino zgornjega dela strani, pasico velikosti 160 x 600 pa v zgornji desni kot strani. Zavedati se morate, da boste s pravilno in logično postavitvijo oglasov povečali njihovo učinkovitost, kar pomeni, da boste povečali tudi zadovoljstvo oglaševalcev. To vam mora biti vsekakor poglavitni interes, zlasti če si želite dolgoročnega sodelovanja in stalnega priliva oglaševalskega denarja. Učinkovitost oglasov, ki je v veliki meri odvisna tudi od njihove postavitve na spletni strani igra še pomembno vlogo v primerih, ko prodaja lastnik spletne strani svoj oglasni prostor po ceni na klik. Ker je pri tem modelu zakupa oglasnega prostora vaš zaslužek premo sorazmeren s številom klikov, je še zlasti pomembno, da obiskovalci klikajo na oglase. Na klike pa poleg privlačnosti oglaševane ponudbe in kreativnosti oglasa vpliva tudi umestitev oglasov na spletni strani (večje pozornosti so deležni oglasi, ki so v vidnem polju zaslona) ter vsebinsko ujemanje oglasa s spletno stranjo.
Zdaj bo verjetno marsikdo rekel: »Vse lepo in prav, toda kako priti do oglaševalcev?« Nič lažjega. Če objavljate prispevke v slovenskem jeziku, stopite v stik s spletnimi oglaševalskimi mrežami ToboAds, Central Iprom in Httpool, če pa objavljate prispevke v angleškem jeziku, pa je najboljše, da si odprete račun Google AdSense, prek katerega začnete objavljati v svojem blogu oglase podjetij, ki sodelujejo v Googlovi oglaševalski mreži. Pri AdSensu je še zlasti privlačno to, da je lahko vrednost klika, od katere dobi založnik spletne strani določen delež, nekajkrat višja od cene na klik pri slovenskih oglaševalskih mrežah. Cena klika je namreč odvisna predvsem od povpraševanja po določenih ključnih besedah, s katerimi oglašujejo oglaševalci v Googlovi oglaševalski mreži. Več kot je zanimanja za določeno ključno besedo, večjo ceno doseže klik na oglas, kar pomeni, da je posledično večji zaslužek spletne strani, ki prikazuje oglase. Do oglaševalcev lahko pridete tudi prek partnerskih oz. posredniških (affiliate) programov, pri katerih ste nagrajeni z določenim odstotkom od vrednosti prodaje. V Sloveniji se lahko tako na primer povežete s spletno stranjo Enaa.com, ki omogoča pristop tako podjetjem kot posameznikom, ki imajo spletno stran.

Nekaj dodatnih evrov si lahko prislužite tudi z objavo povezav do spletnih strani oglaševalcev. Vrednost povezave je odvisna predvsem od dveh dejavnikov: če je poglavitni interes oglaševalcev pridobivanje zunanjih povezav zaradi potrebe uvrščanja v iskalnikih, jim bo pomemben predvsem Page Rank strani (večji PR pomeni višjo ceno);. če je poglavitni interes oglaševalcev pridobivanje neposrednih obiskovalcev, jim bo pomemben predvsem obisk strani (večji kot je obisk, višja je lahko cena sponzorirane povezave).
Nekateri blogerji pridobivajo oglaševalske cekine tudi z objavo posebnih PR-prispevkov, ki so v angleškem jeziku poznani tudi pod imenom sticky posts. Potencialnim oglaševalcem lahko namreč v zameno za plačilo ponudite možnost objave prispevka v katerem bo izpostavljeno oglaševano podjetje ter njegovi proizvodi oziroma storitve, in ki se bo prikazal kot prvi zapis med vsemi objavljenimi prispevki na vašem blogu.

SPREMLJANJE OBISKANOSTI

Za konec se bomo dotaknili še teme, ki bi jo pravzaprav morali omeniti že na začetku. Še pred aktivno promocijo bloga je namreč več kot priporočljivo, da si priskrbite primerno orodje oz. programsko opremo za spremljanje obiskanosti svojega bloga. S spremljanjem dejavnosti in z analiziranjem podatkov boste lahko npr. vsak trenutek vedeli, koliko obiskovalcev je v izbranem časovnem obdobju obiskalo vaš blog, kateri prispevki so med obiskovalci najbolj priljubljeni, prek katerih iskalnikov in prek katerih besed pride na vaš blog največ obiskovalcev, in ne nazadnje boste lahko natančno ovrednotili tudi to, koliko novih obiskovalcev ste pridobili na račun povečanega oglaševanja. Da z iskanjem ustrezne programske rešitve ne bi po nepotrebnem izgubljali preveč dragocenega časa, vam toplo priporočamo uporabo brezplačnega in pred dobrim mesecem dni posodobljenega orodja Google Analytics.

Avtor: Radoš Skrt


Autor: Igor Gojčič, info@geministil, www.geministil.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar