1. februar 2013

5. Kateri program za pisanje bloga izbrati?

Prve bloge sem začela prebirati šele nekje aprila, maja letos. Ko sem se nekje sredi maja odločila, da bi začela pisati svoj blog, sem že vedela, da obstaja nekaj možnosti, kamor lahko postavimo svoj blog: od eDnevnika, Dela, Večera, Bloggerja,… do Wordpressa. Siolovega Blogosa takrat še ni bilo.

Nekako nisem želela biti odvisna od časopisa ali reklam, zato se za variante eDnevnik, Delo in Večer nisem odločila. Večer sem sicer preiskusila in mi je bilo zelo všeč, da so zelo odprti za predloge in prošnje za izboljšanje sistema ter imajo res odličnega in prijaznega urednika Zvoneta. Vendar to ni bilo tisto, kar sem iskala. Nato sem poskusila še Blogger in Wordpress.

Wordpress sem najprej izbrala izključno zato, ker so mi bili všeč blogi z njegovo čisto, a dovolj raznoliko obliko ter oblico informacij ki so bile na voljo za podporo in pomoč. Narediti blog na Wordpressu je res enostavno.

Malček manj enostavna je bila pot na svojo lastno domeno, ampak tudi to sem razrešila in moj ljubi Wordpress je šel seveda zraven. Takrat sem šele zares začela odkrivati možnosti, ki jih ponuja. Wordpress.org je bil pravi naslov za to, kar sem potrebovala.

David Vidmar je v septembrski številki revije Monitor objavil odličen in pregleden članek z naslovom "Kako do svojega spletnega dnevnika". Zelo koristno branje je tudi v dveh člankih na Bloggism.net: Free Blog Software (Part One) in Free Blog Software (part Two), kjer avtor, tako kot David, primerja različne proste programe za pisanje blogov, ki so na voljo.

Sama sem se torej odločila za Wordpress. Odkrito priznam, da najprej zaradi oblike in enostavnosti, šele nato pa sem začenjala odkrivati možnosti in funkcionalnosti, ki jih ponuja. Velika prednost Wordpressa je, da je zastonj, pa lahko še vedno naredimo čisto svoj unikaten blog, ki pa ima številne možnosti. Ima dobro podprto pomoč uporabnikom im veliko skupnost, ki razvija in izboljšuje sistem iz dneva v dan. Kot vidite, se s temi možnostimi pridno igram. Žal nekaterim, ki imate malo starejše računalnike, to moje igranje povzroča težave. Obljubljam, da - ko se bom naveličala, da bom igračke umaknila in se bolj posvetila vsebini.

Vem, da vas veliko bere ta blog, pa ne pišete svojega. Če boste v prihodnje morda začeli pisati blog, izberite tisti sistem, ki vam najbolj ustreza. Najpomembneje je, da je sistem fleksibilen in uporabniku prijazen. Pomembno je tudi, da sistem nudi podporo uporabniku, z dobro dokumentacijo in tekočimi informacijami.

Torej, če se boste lotili pisanja bloga, imate na voljo veliko raznolikih programov. Poskusite in poigrajte se z njimi, tako boste ugotovili kaj vam ustreza in kaj sploh potrebujete. Pa veliko dobrih prispevkov vam želim!

Avtor: hirkani

***

Bloganje z namizja

Preprosto pisanje Bloga kar z vašega namizja! Kako?

Storitev Blog podpira tri programske vmesnike: Movable Type, MetaWeblog ter Blogger, za odkritje le-teh pa standard RSD. Morda trenutno (4.9.2006) še manjka kakšna možnost, če jo odkrijete kakšno, nam le povejte.

Na spletu si poiščite primeren programček, ki podpira katerega izmed teh standardov. Verjetno boste morali nastaviti naslov do programskega vmesnike, ki je (npr.): http://www.email.si/apps/es_blog/bloggerapi.php (ne prikaže ničesar koristnega v brskalniku).

Za okolje Windows je nam trenutno všeč Microsoftov Windows Live Writer.

Microsoft Windows Live Writer

Naložite si program z njegove spletne strani.

Dodajte nov Blog, Weblog > Add Weblog Account.

Izberite drugega ponudnika blogov.


Sedaj boste potrebovali naslov vašega bloga. Žal Live Writer ne prepozna povsem pravilno kratke oblike naslova - morda bo napaka kasneje odpravljena. Kako pa pridete do "dolge" oblike?

V brskalnik vpišite naslov, npr. http://blog.email.si/<uporabniško ime> - brskalnik vas bo preusmeril na drug naslov. Tega prenesite v Live Writer.


Next... Live Writer bo malce pomlel, si pogledal obliko vašega bloga, ...


Vse OK! Veselo bloganje!


Autor: Igor Gojčič, info@geministil, www.geministil.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar