1. februar 2013

4. Pisanje spletnega dnevnika

Nekaj korakov za začetek pisanja spletnega dnevnika

Pregled 7 korakov za začetek pisanja spletnega dnevnika po Vidu Ponikvarju:
  • Najprej obiščite katero izmed spletnih strani za izdelovanje blogov, ki omogočajo brezplačno registracijo.
  • Preglejte spletne strani, ki zahtevajo za registracijo plačilo.
  • Želite zasebni ali javni dnevnik? Bodo vaši obiskovalci vsi uporabniki interneta ali zgolj prijatelji in družinski člani? Prostor zasebnosti lahko omejite z geslom, ki omogoča dostop samo določenim osebam.
  • Določite barvo in obliko.
  • Napišite nekaj sporočil, da preverite pravilnost delovanja in popravite morebitne napake.
  • Če želite stran narediti še bolj privlačno, uporabljajte različne preobleke.
  • Pošljite URL naslov svojega dnevnika prijateljem, objavite ga v iskalnikih in veselo nadaljujte s pisanjem.

O čem bomo pa pisali?

Širše gledano lahko v blogu izrazimo svoje mnenje o katerikoli stvari, ki se nam zdi pomembna in ga posredujemo vsem ostalim. Če v svojem blogu govorimo o kakšni temi, ki je zanimiva tudi za druge imamo svoje mnenje in ga znamo argumentirati, je skoraj gotovo, da bo precej ljudi bralo naš blog in ga tudi komentiralo. Blogi namreč omogočajo neposredno komunikacijo avtorja in bralcev, saj jih večina ponuja možnost pisanja komentarjev.

Prav zaradi tako učinkovitega načina izmenjave informacij, ki zlahka doseže svojo ciljno skupino, so se danes blogi razširili na praktično na vsa družbena področja.

Poleg izrazito in zgolj subjektivnega izražanja avtorja, ki blog ustvarja za somišljenike, sorodnike ali znance, se blogovska kultura vse bolj širi tudi izven osebnih okvirjev. Zanimivo področje, v katerem se uporabnost blogov veča, je področje izobraževanja. Tako lahko študentje in profesorji, ki so preko šolskega leta oddaljeni in med njimi ne poteka nobena interakcija, komunicirajo ravno prek medija, ki ga opisujemo. Na področju politike so nadvse uporabni na primer v predvolilnih kampanjah ali pa kot pripomoček merjenja priljubljenosti različnih politikov ali strank.

Uporabljajo pa se tudi kot poročila različnih političnih dogodkov, kot je bil na primer dogodek, ki se je zgodil 11. septembra 2001 v New Yorku. Seveda jih lahko pri svojem delu uporabljajo tudi novinarji. Čeprav po eni strani ne želijo priznati pomembnosti blogov pri svojem delu, pa po drugi strani velikokrat posežejo po njihovi vsebini.

Kot učinkovito propagandno sredstvo so ga prepoznale tudi velike oglaševalske hiše - tisoči blogerjev pišejo sponzorirane prispevke o najrazličnejših stvareh, kar ostali blogerji kritizirajo, češ, da industrija onesnažuje blogosfero, blogerji pa zavajajo potrošnike. PayPerPost, ki ima pod svojim okriljem kar 15.000 blogerjev, pravi, da so njihovi prispevki iskreni, ne glede na plačilo. Nekateri lahko s pisanjem sponzoriranih prispevkov dobro zaslužijo, poleg tega pa si zagotovijo dober obisk in dobro branost prispevkov, za katere niti niso prejeli plačila. PayPerPost s pomočjo oglaševanja ustvari na tisoče dolarjev prihodkov.

Razmislite o čem boste pisali

Okej - blog imate. O čem bi pisali? Mogoče o svojih dnevnih prigodah ali pa o svojih možganskih nevihtah in osebnih filozofiranjih? Kaj pa brezvezne izjave brez pomena? Lahko tudi, a raje ne. Lahko pa se osredotočite na eno temo: šport, trač, glasba, film, tehnologija, novice... Možnosti je ogromno. Kaj storiti ko ne veste kaj bi pisali? (Nekateri bi dejali, da potemtakem raje ne pišite!)

NewScientist - novice o znanosti, tehnologiji in vesolju
BusinessWeek - večinoma novice o gospodarstvu
WebmastersWorld - novice za lastnike spletnih strani (in ostale net-freake)
CNN - popularne novice s celega sveta
OnlineNewspapers - spletni časopisi
The Smoking Gun - zaupni dokumenti; mafija, kriminal...
Technorati - najbolj blogane novice
Digg - popularne novice, videi in slike

***

Pisanje za splet

Osnove pisanja za splet bi moral poznati vsak bloger in spletni urednik.

Dober članek z uporabnimi nasveti za pisanje na spletu je dostopen na http://www.kalidej.net/mitja/pisanje-za-splet/


Autor: Igor Gojčič, info@geministil, www.geministil.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar